Sammanfattning 2014 Del 2

Juli
Den här månaden jobbade jag konstant, var verkligen inne i min egna lilla bubbla. Jobbade så mycket att jag inte umgicks med någon på hela månaden.
När jag väl hade en ledig dag var jag så trött att jag knappt rörde mig ur sängen. Men dagarna rullade på och jag hade ju hela Augusti att se fram emot.
Hann iallafall med några dagar på landet, älskar att vara där på sommaren! Juste vi köpte en uppblåsbar bubbelpool också.
 
Augusti
 Månaden jag hade sett fram emot! 3 av 4 veckor spenderades nämnligen utomlands, ååh det var så bra! Var i Turkiet med familjen två veckor och i Palma Nova med Jeggi en vecka. De andra dagarna som jag var hemma så var det jobb som gällde, men det skadade ju inte.  Gjorde även klart min Au Pair ansökan och började matchas med olika familjer. Bestämde mig då för att ta en paus med handbollen för att fokusera på jobbet och mitt mål.
Det blev också en tatuering på mallis. En ruskigt bra månad.
 
September
 Då var sommaren slut och man hade lagt på sig ex antal kilo. Kände att jag ville pröva någon slags diet i kombination med träning så bestämde mig för att köra med LCHF, Började bra men slutade åt skogen haha. Jobbet och barnvakt var i gång för fullt. Tog ut mitt löshår och färgade håret, umgicks med vänner, gick på dejt, fyllde år, FICK EN BIL!!, skypeade med första värdefamiljen, värsta sjukan slog in, röstade för första gången mm.
 
Oktober
 Firade pappa, hade skattjakt med småtjejerna, Började friskna till efter en månad som sjukling, hade myskvällar. Saknade handbollen så började igen men i en annan klubb, firat danni, fastnade för Suits och Revenge, började med pass mm. Sen lämnade vi bort vår lilla Bambino som tydligen var en Bambina. Insåg även hur pissigt jag mådde av LCHF, hade även gått upp ganska mycket, det gjorde ju inte saken bättre så slutade med skiten. Fokuserade istället på mina gamla vanor som jag mådde bra av och tränade regelbundet och drog på mer pass.
 
November
Gick på hälsomässa med pappa, firade halloween, drog en roadtrip till Ullared, shoppat, var på MockingJay, fikadejter mm. Träningen och handbollen var i fullgång, började även se resultat av träningen. I slutet av månaden så började vi med julbord på jobbet, det vi fruktat över, det skulle bli slitsamt och mycket jobb men det var bara att köra.
 
December
Julemånaden var här, sjukt hur fort året gått! Jobbade med julborden för fullt, det var inprincip det jag gjorde och tränade även fram tills 23december då det äntligen var över och dags för lite julledigt. Invigde ledigheten med att ha mysdag i stan med mamma, shopping,mat,julmarknad och fixade håret. Så skönt att bara få slappna av!. 
 
Igår var ju julafton och snart är detta år över.. Ska till landet i mellandagarna sen firas nyår här hemma.
Hur ska jag beskriva det här året, lite både upp och ner. Vissa katostrofala dagar och vissa underbara dagar.
Just nu känner jag mig bara mer och mer redo för Usa och Au Pair livet.
Håller fortfarande på med sökandet men förmodligen blir det klart snart.

Nu ska jag njuta av ledigheten med min familj och bara slappna av.
Hoppas ni alla haft ett bra år och att 2015 blir ännu bättre!
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar